Jan Eskildsen, Bassist

 

 

Bluegrass Boulevard

Mortens Trio

Aksel & the Hooligans

Cody McNeil

Trio LaChris

Honorar, scene m.v.

Historie

 

 

Ofte stillede spørgsmål om alt det praktiske

 


 

Hvad koster et band?

 

Det afhænger af mange forhold: Arrangementets omfang (dinér / dans / koncert), lokalets størrelse, antal deltagere, geografisk placering osv. Kontakt mig - og få et tilbud:

 

Tlf.: 21 40 16 74 (fastnet: 86 29 48 73)

 

E-mail: Klik her

 

Kørsel

 

Kørsel i Århus-området er inkluderet i prisen. Uden for området tillægger vi ca. statens takst.

 

Orkestergrej

 

Forstærkeranlæg, lysanlæg, og alt hvad vi i øvrigt medbringer, er inkluderet i prisen.
Vi har desuden kontakter til professionelt anlæg, som kan spille ekstremt store haller op - og det påvirker naturligvis prisen.

 

Lydstyrke

 

Vi lægger stor vægt på at tilpasse lyden til lejligheden. Det skal være rart at deltage i en fest. Hvis lydniveauet ikke er passende, så er det ikke rart. Selv med vores store rutine er det ikke altid nemt at vurdere lydforholdene i hele lokalet.
Så hvis du synes, vi spiller for højt - eller for lavt - så fortæl os det!

 

Pauser

 

Den overenskomstmæssige pause er på et kvarter pr. dansetime, som vi naturligvis passer ind i festens forløb. Under dinér holder vi ofte i stedet små pauser på scenen, så vi er til stede, hvis behovet opstår.

 

Strømbehov

 

Vi kan klare os med en rød 10 Ampere sikring, 220 / 230 volt, hvis der ikke samtidig er tilsluttet kulørte lamper, fadølsanlæg, kaffemaskiner eller lignende.
Men vi foretrækker 2 x 10 Ampere, eller kraft (- vi kan anvende både "nyt" og "gammelt" kraftstik).

 

Strøms placering

 

Strøm skal være indenfor rækkevidde (max. 10-20 m). Det vil være en god idé, hvis du for en enhver eventualitets skyld har orienteret dig om sikringstavlens placering - og om ekstra, passende sikringer.

 

Opstilling / nedtagning

 

Vi starter normalt med at stille op 1 - 1½ time før vi skal spille. Men vi kan aftale opstilling på et tidligere tidspunkt. Nedtagning sker umiddelbart efter at vi slutter.

 

Forespørgsel om arrangement

 

Ring til 21 40 16 74 (fastnet 86 29 48 73). Eller mail til:

 Jan Eskildsen - klik her

 

NB. Vores kalender rækker flere år ud i fremtiden!

 

Aftale om arrangement

 

Efter at vi har lavet en mundtlig aftale, fremsender jeg en kontrakt til underskrift. Eller vi aftaler skriftligt via mail. Så undgår vi misforståelser, og begge parter får bekræftet, hvad vi er blevet enige om.

 

Pausemusik

 

Vi medbringer "dåsemusik" til pauserne, men vi vil også gerne spille dine egne CD'ere over vores anlæg (- vi skifter dog ikke CD for hver melodi).
Bare husk, at vi pakker vores anlæg ned, når vi er færdige med at spille.

 

Drikkevarer

 

Vi kommer for at spille musik - ikke for at drikke os fulde. Vi "kører faktisk ret langt pr. liter". Men vi ser da gerne, at arrangøren stiller lidt vand, øl og kaffe til rådighed.

 

Mad

 

Det er almindelig kutyme, at arrangøren bespiser dinérmusikere i "strække-ben-pausen" efter middagen.

 

Overnatning

 

Hvis vi skulle komme så langt hjemmefra (altså fra Århus), at vi skal overnatte, så lægger vi udgiften oven i hyren. Du vil som arrangør ofte være dén med de bedste lokale kontakter, og derfor kan du nok organisere den billigste overnatning.

 

Scenens størrelse

 

Vi tilpasser os efter stedet, men gode arbejdsforhold begynder ved en scenedybde på 2,5 m, og en bredde på ca. 1 m pr. person (+ 1 m til trommer).

 

Overdans

 

Vi plejer at være "til at tale med". Husk at forhøre, om restauratøren også vil være med til forlængelse! Det er sjældent en god idé at genoptage live-musikken efter natmaden, så husk samtidig at udskyde nat-spisningen!

 

Ingen aflysning

 

Vi har kontakt til reservemusikere på "næsten alle pladser". Det er derfor MEGET MEGET sjældent, at vi ikke har kunnet gennemføre et arrangement, trods sygdom eller andet forfald.

 

Særligt om bryllupper

 

Det er vores erfaring, at bryllupsmiddage trækker ud. Der er knyttet så mange traditioner til - f.eks. brudgommens tale, forældrenes taler, vennernes "skøre" indslag, ti sange o.s.v., og herefter strække-ben-pausen, hvor lokalet samtidig omdannes, så der er plads til at danse.

 

Det er klart, at du som festarrangør ikke vil risikere, at der bliver et "hul" i festen før musikken er klar til at spille. Og det er selvfølgelig svært at spå om, hvor lang tid, de forskellige indslag vil vare. - Særlig, da ingen kan have et samlet overblik på forhånd.

 

Men vi har MANGE gange fået vores hyre for at sidde og vente i timevis, mens den gode - og underholdende - middag trækker ud.
Det er endda meget almindeligt, at hvis spisningen starter kl. 18, så er der næsten panik på for at nå brudevalsen (- som vi naturligvis gerne spiller op til) inden kl. 24.

 

Der kan siges både for og imod at udnævne en toastmaster. Men for at undgå, at der er 17 indslag som "lurerpasser" og pludselig dukker op, når middagen er slut, så kan det være en stor fordel at have en myndig - og gerne munter - styring på festen. Prøv evt. at tale med restauratør og/eller køkkenpersonale om deres erfaringer.

 

Lydmand med eget anlæg

Med min store erfaring fra årtiers optræden på store og mindre scener tager jeg ud som lydmand med mit eget anlæg. Det kan være på steder med op til ca. 200 gæster. Fx for et band, et stand-up-show, en konferencier til et modeshow …
Anlægget indeholder både mikrofoner, monitors  og lidt lys. Jeg klarer selv opstilling og nedtagning.

Jan Eskildsens Musikvirksomhed har cvr-nr. 79 12 64 11. Bank-reg-nr.: 7121 Bank-konto-nr.: 1626487.